Vyjádření svozové společnosti k aktuální situaci se svozem odpadů

Omlouváme se za nesrovnalosti a zmatky okolo svozu papíru ve Vašem městě. Na společné schůzce s vedením města na konci roku 2023 jsme se dohodli, že pro rok 2024 bude v rámci systému DOOR TO DOOR kalendář změněn tak, aby logicky navazoval na svozy okolních měst a obcí. Fakticky se tedy dle kalendáře začínalo první týden v lednu směsným komunálním odpadem. V pondělí 1. 1. 2024 byl státní svátek. Svoz tedy začal místo v pondělí v úterý a končil místo ve středu ve čtvrtek. Vzhledem k tomu, že někteří občané čekali svoz 1. 1. a 2. 1. již neměli popelnici před domem, byl uskutečněn ještě jeden mimořádný svoz komunálního odpadu ve čtvrtek. Vše po vzájemné dohodě vč. informovanosti občanů.

Dále jsme dle dohody provedli mimořádný svoz papíru ze separačních míst (kontejnery na veřejných stanovištích). Bohužel tady asi došlo k nedorozumění, protože zvláštní povánoční svoz papíru byl myšlen právě ze separačních míst (provedeno 3. 1.). Zajistit mimořádně celý DTD je technicky nemožné (3 dny). 

Dle aktuální dohody pojedeme zvláštní svoz papíru (vč. směsného odpadu) zítra 9. 1. 2024 z domácností (systém door to door) a také svoz papíru ve čtvrtek 11. 1. 2024  z domácností (systém door to door) včetně kontejnerů na veřejných stanovištích. Svoz papíru bude zahájen v centru města.

Další svoz papíru dle kalendáře bude proveden ve čtvrtém týdnu 22., 23. a 24. 1. 2024. Nadále budeme v kontaktu s vedením města a v případě potřeby vyjdeme vstříc všem požadavkům mimo svozový kalendář, pokud to bude technicky možné.

Děkuji moc. S pozdravem a úctou,     
Michal Hanč, ředitel
TRANSPORT Trutnov s.r.o.

.......................................................

Vyjádření města Červený Kostelec: 

Po společné schůzce se svozovou společností Transport Trutnov na začátku prosince jsme se domluvili na novém svozovém kalendáři pro rok 2024, který vyšel v lednovém vydání Červenokosteleckého zpravodaje (uzávěrka lednového čísla byla 10. prosince). Ze strany svozové společnosti vzešel požadavek na změny ve svozovém kalendáři tak, aby navazovaly na svoz v okolních městech. Město Červený Kostelec s tímto souhlasilo s jednou podmínkou. V případě svozu papíru by totiž při přechodu na nový harmonogram došlo k prodlevě celých 6 týdnů mezi jednotlivými svozy. Došlo by k tomu v období Vánoc, kdy je spotřeba papíru vyšší. Domluvili jsme proto se svozovou společností nad rámec nového kalendáře mimořádný svoz papíru v prvním lednovém týdnu. To bylo následně také projednáno na Radě města. Svozová společnost byla nakonec oproti původní dohodě schopna zajistit pouze svoz ze separačních míst - kontejnerů na papír na veřejných stanovištích.

Prosíme o shovívavost při zajišťování svozů odpadů ze strany svozové společnosti a připravení nádob na stanovištích k provedení vývozu odpadů. Doufáme, že v tomto týdnu budou provedeny všechny dohodnuté svozy nádob a plynule tak již navážeme na nový svozový kalendář 2024. Ten najdete přehledně rozepsaný v lednovém vydání Červenokosteleckého zpravodaje nebo přímo zde na webu.

Upozorňujeme, že v tomto 2. týdnu 2024 by měl řádně proběhnout svoz plastů z domácností.

Děkujeme za pochopení.